حضور هسته ترویجی چهارسو از مرکز رشد جهاددانشگاهی اردبیل در نمایشگاه آبادیران

۲۷ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۲:۰۶ کد : ۵۸۲۷۰ واحدهای فناور جدیدها
هسته خدماتی و ترویجی« چهارسو» از واحدهای مستقر در مرکز رشد جهاددانشگاهی استان اردبیل در نخستین نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت زدا با نام« آبادیران» حضور یافت.
حضور هسته ترویجی چهارسو از مرکز رشد جهاددانشگاهی اردبیل در نمایشگاه آبادیران

مدیر هسته خدماتی و ترویجی« چهارسو» در این خصوص گفت: در نخستین نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت زدا با نام «آبادیران» در ۱۴۰2 در حالی در مصلای تهران از 23 الی 25 خردادماه برگزار شد، که بیش از 1۰۰ مسئول و مدیر در این نمایشگاه حضور یافتند و از نزدیک از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت ها، موسسات و هسته های فعال کشور دیدن کردند.

رضا محمدجانی اظهار داشت: هسته خدماتی و ترویجی« چهارسو» از واحدهای مستقر در مرکز رشد جهاددانشگاهی استان اردبیل نیز توانست در این رویداد ضمن ارائه دستاوردهای خود از تجربیات سایر واحدها و شخصیت های برجسته کشور برخوردار شود.

وی افزود: نمایشگاه «آبادیران» به منظور توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور، ایفای نقش این شرکت‌ها در بهبود رفاه و معیشت و اشتغالزایی اقشار محروم جامعه در راستای محرومیت زدایی از مناطق محروم با همکاری "بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی" و "کمیته امداد امام خمینی (ره) و مراکز و نهادهای علیم پژوهشی کشور نظیر جهاددانشگاهی برگزار شد.

محمدجانی ادامه داد: هسته چهارسو با محصولاتی نظیر قارچ کامبوجا و برخی گونه های محلی گیاهان دارویی در این نمایشگاه شرکت نمود که با استقبال مراجعان توانست نسبت به معرفی محصولات و مرکز رشد فعالیت نماید.

وی گفت: قارچ کامبوجا به عنوان باکتری پروبیوتیک فعال می باشد که در تهیه نوشیدنی های فراسودمند از آن استفاده می شود و گیاهان دارویی معرفی شده نیز از انواع کشت و خشک شده در روستاهای استان اردبیل بودند که برای رفع انواع عارضه های انسانی کاربرد دارد.

محمدجانی با قدردانی از مدیریت مرکز رشد جهاددانشگاهی استان اردبیل در همکاری برای حضور در این نمایشگاه، بیان داشت: در غرفه هسته ترویجی« چهارسو» شخصیت های مختلفی از جمله دکتر مسلمی نائینی رئیس جهاددانشگاهی، دکتر ایزدخواه نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، مهندس کرباسی مدیرکل توسعه خدمات عمومی پارک علم و فناوری پردیس، دکتر مسعود ابراهیمی رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان و برخی روسای مراکز رشد و مدیران کل وزارتخانه ها و نهادها حضور یافتند و بازدیدکنندگان نیز توانستند اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت نمایند.

لازم به ذکر است نمایشگاه آبادیران درصدد بود تا با استفاده از فناوری‌های به‌روز دانش‌بنیان در پنج حوزه مسکن و زیرساخت‌های توسعه روستایی، کشاورزی، دامپروری، شیلات، ماشین آلات کوچک مقیاس( جهت ایجاد اشتغال)، سلامت، بهداشت و توانبخشی و فناوری‌های آموزشی به رفع مشکلات مناطق محروم بپردازد و محصولات مورد نظر در این حوزه ها را در معرض نمایش نهادهای متولی محرومیت زدایی بگذارد.


نظر شما :