به همت مرکز نوآوری و شتاب‌دهی جهاددانشگاهی استان اردبیل؛

کارگاه آموزشی آشنایی با دیجیتال مارکتینگ برگزار شد

۱۵ مهر ۱۴۰۰ | ۱۴:۲۶ کد : ۳۶۸۸۳ رویدادها جدیدها
به همت مرکز نوآوری و شتاب‌دهی جهاددانشگاهی استان اردبیل کارگاه آموزشی آشنایی با دیجیتال مارکتینگ به صورت مجازی برگزار شد.
کارگاه آموزشی آشنایی با دیجیتال مارکتینگ برگزار شد

در این کارگاه که از مجموعه برنامه های شتابدهی کسب و کارهای فناورانه جوانان اجرا شد، مدرس دوره های کارآفرینی و برندینگ با ارائه تعریفی از تحقیقات بازاریابی، گفت: مارکتینگ ریسرچ یا تحقیقات بازاریابی مجموعه ای از فرآیندهاست که تولید کننده و مشتریان و مصرف‌کننده نهایی را از طریق جمع آوری اطلاعات به هم متصل می کند

مهندس فرشید احدی اظهار داشت: این اطلاعات برای تعریف فرصت ها و تهدید های بازاریابی، ارزیابی فعالیت‌های بازاریابی و درک بهتر نسبت به فرآیند بازاریابی و بهبود آن مورد استفاده قرار می‌گیرد تحقیقات بازار یکی از موثرترین راه‌ها برای پیدا کردن بینش نسبت به مشتریان و رقیبان در صنعت است.

وی با بیان اینکه هدف از تحقیقات بازار به دست آوردن اطلاعاتی است که در تصمیم‌گیری‌های کسب‌وکار مهم هستند، خاطرنشان کرد: مخصوصاً برای تصمیمات کسب‌وکارهای کوچکبه منظور ورود به حوزه‌ای جدید یا تولید محصولات جدید، تحقیقات بازار بسیار مهم و تأثیرگذار است.

احدی با ارائه تفاوت های تحقیقات بازاریابی و تحقیقات بازار ادامه داد: هر دوی این مقاهیم جزئی از مارکتینگ محسوب می شود و شامل فعالیت‌هایی است که قبل از فروش محصول انجام می‌شود هرچند، تعدادی از متخصصین بازاریابی تحقیقات بازار را زیرمجموعه تحقیقات بازاریابی می‌دانند و گروهی دیگر بر این عقیده اند که این دو مفهوم در بعضی فعالیت‌ها هم پوشانی دارند، یعنی فعالیت هایی مانند ترندهای بازار و سایز بازار و بررسی بازار هدف و را جزئی از تحقیقات بازار و مستقل از تحقیقات بازاریابی می دانند.

این کارشناس برند و کارآفرینی در ادامه کارگاه، نحوه تحقیق بازار، مقدمات و مفاهیم ساخت وبسایت، ایمیل مارکتینگ، متن نویسی، تولید محتوا، نحوه عملکرد SEO و روش های بهینه سازی وبسایت برای جست وجو گرها، آنالیز گوگل، تبلیغات گوگل، صفر تا ۱۰۰ شبکه اجتماعی اینستاگرام و چگونگی عملکرد آن برای کسب و کار ها برای مخاطبان توضیح داده و در مورد چگونگی انتخاب درست کلمات کلیدی و فروش از طریق بستر دیجیتال و مهندسی معکوس رفتار مشتریان در بستر دیجیتال با در نظر گرفتن مدل های نوشتاری روانشناختی، نحوه جلوگیری از اشتباهات رایج در تولید محتوا را به مخاطبان تشریح کرد.

در پایان این کارگاه به پرسش‌های حاضران از سوی مدرس کارگاه پاسخ‌های لازم ارائه و راهنمایی‌های مناسب پیشنهاد شد.


نظر شما :