به همت مرکز نوآوری و شتاب‌دهی جهاددانشگاهی استان اردبیل؛

کارگاه آموزشی استراتژی بازاریابی برگزار شد

۱۰ مهر ۱۴۰۰ | ۱۲:۲۱ کد : ۳۶۸۶۸ شوراهای تخصصی جدیدها
به همت مرکز نوآوری و شتاب‌دهی جهاددانشگاهی استان اردبیل کارگاه آموزشی استراتژی بازاریابی به صورت مجازی برگزار شد.
کارگاه آموزشی استراتژی بازاریابی برگزار شد

در این کارگاه که از مجموعه برنامه های شتابدهی کسب و کارهای فناورانه جوانان اجرا شد، مدرس دوره های کارآفرینی و برندینگ با ارائه تعریفی از بازاریابی گفت: به اعمالی که باعث انجام فعالیتی از سوی مشتری می‌شوند که برای کسب‌وکار سودمند است بازاریابی گفته می‌شود که این بازاریابی همه استراتژی‌ها و تاکتیک‌هایی را در بر می‌گیرد که شرکت‌های مختلف با بهره برداری از آن‌ها در جهت پیدا کردن جایگاهی برای محصولات و خدمات خود در بازار و ترغیب مخاطب هدف به خرید تلاش می‌کنند.

مهندس فرشید احدی اظهار داشت: 4 کاربرد بازاریابی که از ظرفیت محصول در برآورده ساختن نیازهای مشتری نشات می گیرد و هنگامی که مبادله روی می دهد، ظاهر می شوند، عبارتند از: کاربرد شکل، کاربرد زمان، کاربرد توزیع و کاربرد مالکیت.

وی افزود: هر کسب‌وکاری، بدون فروش، از بین می‌رود؛ اما جذب مشتریان صرفا به دلیل داشتن سال‌ها تجربه، مدارک عالی، یا حتی بهترین محصول رخ نمی‌دهد.

احدی با بیان اینکه فروش به گفته‌ افراد مجرب در این زمینه، هنر و علمی است که مستلزم مهارت در هر دو رشته است، ادامه داد: مدیران فروش به فروشندگان خود در زمینه‌ پرس‌وجو، گوش دادن و بستن قرارداد آموزش می‌دهند اما فروش زمانی رسما به انجام می‌رسد که یا قرارداد پرداخت برای کالاها و خدمات به امضا برسد و یا در عوض کالاها و خدمات، پول پرداخت شود ضمن اینکه این کار را می‌توان از طریق جلسات رو در رو، تلفن یا اینترنت و توسط شخص ثالثی مانند دلال معاملات املاکی انجام داد.

این کارشناس برندینگ در ادامه باحث خود، اصول اولیه بازاریابی و فرایند آن، اهمیت درک مشتریان و بازار، پنج مفهوم اصلی بازار، عناصر اصلی استراتژی بازاریابی مشتری مداری، مدیریت ارتباط با مشتری، راه های ایجاد مشتری و کسب ارزش، نزدیک بینی ها و اشتباهات برند ها و راهکار برای طرح استراتژی بازاریابی مشتری محور برای اضران تشریح نمود.

احدی سپس، نحوه ایجاد وفاداری مشتری و حفظ او، مدیریت ارتباط با مشتریان قدیمی و حال حاضر و آینده و اصول بازاریابی میکس با روش سنتی را با ارائه مثال هایی توضیح داد.

در پایان این کارگاه به پرسش‌های حاضران از سوی مدرس کارگاه پاسخ‌های لازم ارائه و راهنمایی‌های مناسب پیشنهاد شد.


نظر شما :