به همت مرکز نوآوری و شتاب‌دهی جهاددانشگاهی استان اردبیل؛

کارگاه آموزشی بسته بندی و تبلیغات برگزار شد

۰۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۴:۱۱ کد : ۳۶۵۰۶ عمومی جدیدها
به همت مرکز نوآوری و شتاب‌دهی جهاددانشگاهی استان اردبیل کارگاه آموزشی بسته بندی و تبلیغات صورت مجازی برگزار شد.
کارگاه آموزشی بسته بندی و تبلیغات برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان اردبیل، در این کارگاه که از مجموعه برنامه های شتابدهی کسب و کارهای فناورانه جوانان اجرا شد، کارشناس تبلیغات گفت: تبلیغات ابزاری برای ارتباطات بازاریابی است که یک فرد، سازمان یا نهاد تجاری برای تبلیغ یا فروش ایده، محصول یا خدمات مورد استفاده قرار می‌دهد که می تواند به شکل بصری یا صوتی باشد.

 

مهندس سینا نویدی اظهار داشت: این تبلیغات برای جلب توجه گروه خاصی از مردم یا جامعه انجام می شود و فقط هم محدود به حوزه کسب و کار نیست و اغلب توسط سازمان های غیر دولتی، سازمان های دولتی، احزاب سیاسی، سازمان های مذهبی و غیره نیز استفاده می شود.

 

وی افزود: تبلیغات فقط با هدف ارائه یک محصول یا خدمات مصرفی صورت نمی گیرد، چراکه تبلیغاتی نیز داریم که اصلاً برای تبلیغات نیستند و اهداف دیگری را دنبال می کنند (نظیر تبلیغاتی که موسسات خیریه و گروه های سیاسی و مذهبی انجام می دهند و با هدف جمع کردن پول و کمک از مردم است)، علاوه بر این، نوع دیگری از تبلیغات نیز وجود دارد که تبلیغات شرکتی است و به جای ارائه محصولات یا خدمات شرکت، روی معرفی و دستاورهای خود شرکت تمرکز دارد.

 

نویدی با تشریح اهمیت تبلیغات تصریح کرد: تبلیغات امروزی از طریق رسانه های متعددی مانند مجلات، روزنامه ها، رادیو، تلویزیون، بیلبوردها، تبلیغات در وبلاگ ها، رسانه های اجتماعی، وب سایت ها و غیره انجام می شود.

 

وی افزود: طبیعتاً اهمیت بسیار زیاد تبلیغات باعث شده است اکثر شرکت ها و کسب و کارها هر سال هزینه های زیادی را صرف این مسئله کنند چرا که تبلیغات به معرفی کسب و کار جدید، خدمات یا محصولات نو کمک می کند و  باعث موفقیت در کسب و کار می شود.

 

این کارشناس تبلیغات با بیان اینکه تبلیغات باعث آگاه سازی جامعه نسبت به کسب و کار یا محصول می شود، اذعان داشت: در کنار آن، تمایز محصولات را به مشتری نشان می دهد.

 

نویدی با اشاره به این موضوع که تبلیغات باعث جذب مشتری می شود، گفت: تبلیغات به شرکت ها کمک می کنند خود، خدمات یا محصولات شان را به مشتری معرفی کنند.

 

کارشناس تبلیغات، در ادامه مباحث خود به صورت مبسوط انواع تبلیغات، تاثیر آن در فروش محصولات و رونق کسب و کار، نقش بسته بندی در معرفی محصول، انواع بسته بندی، نقش بسته بندی در معرفی محصول و افزایش فروش را تشریح نمود.

 

در پایان این کارگاه به پرسش‌های حاضران از سوی مدرس کارگاه پاسخ‌های لازم ارائه و راهنمایی‌های مناسب پیشنهاد شد.


نظر شما :